تولید کننده برج خنک کننده تولید کننده برج خنک کننده .

تولید کننده برج خنک کننده

در مورد سیستم VRFبیشتر بدانید!

سیستمVRFچیست و چگونه کار می کند؟

آیا می دانید سیستم VRF چیست؟ این سیستم چگونه کار می کند؟ VRF مخفف Variable Refrigerant Flow  است و به اصطلاح به معنی جریان مبرد متغیر می باشد که به توانایی یک سیستم HVAC برای کنترل میزان جریان مبرد به واحد های داخلی/ اواپراتور ها اشاره دارد که می تواند دارای ظرفیت ها و پیکربندی های مختلف باشد. وظیفه اصلی سیستم VRF کنترل، سرمایش و گرمایش هم زمان در مناطق مختلف با بازیابی گرما از یک منطقه به منطقه دیگر می باشد.

سیستم VRF بسته به میزان بار برودت یا حرارت مورد نیاز دارای یک زون که شامل یک یا چندین یونیت خارجی که به هم متصل می شود دارای یک یا چندین یونیت داخلی است که با توجه به شرکت سازنده و ظرفیت دستگاه ها تا ۶۴ عدد یونیت داخلی را می توان به یک زون متصل کرد. یونیت های داخلی دستگاه ها بسته به سلیقه مشتری و معماری ساختمان انتخاب می شوند یونیت های داخلی انواع مختلف دارند اعم از دیواری که پنل ان به لحاظ ظاهری شبیه پنل اسپلیت است سقفی توکار که دارای کانال مکش و دهش می باشد و کاستی نیز سقفی است و بدون کانال می باشد.

تنوع مدل ها در انتخاب یونیت خارجی زیاد است بعضی از مدل ها دارای ریموت کنترل می باشند که می توان تنظیمات را با ریموت وارد کرد و در بعضی از مدل ها با اسنفاده از کنترلر دیواری که به نوعی وظیفه ترموستات را نیز دارد می توان اقدام به کنترل دستگاه و مشاهده وضعیت کارکرد نمود و حتی می توان چندین یونیت که در یک سالن قرار دارند را نیز به یک ریموت متصل کرد. یونیت خارجی و داخلی توسط لوله مسی و تعدادی زیادی ادوات و تجهیزات خاص که برای انشعاب گرفتن و هدایت بهتر و کافی مبرد می باشد به یک دیگر متصل می شوند در سیستم VRV با رعایت استاندارد ها و اصول ابلاغ شده از سمت شرکت سازنده تا ۹۰ متر لوله کشی عمودی و تا ۱۰۰۰ متر لوله کشی کلی می توان داشت البته این اعداد برای برند های مختلف متغیر می باشد.

سیستم VRF چگونه کار می کند؟

سیستم VRF متشکل از یک واحد متراکم کننده و اواپراتور در انواع مختلف، که به مجموعه ای از اتاق های خدمات رسانی می کنند. تصور کنید صبح زود در یک روز گرم، در یکی از ادارات اولین کارمند از راه می رسد و کنترل از راه دور دستگاه را در اتاقش روی 23 درجه سانتی گراد تنظیم می کند. سپس این سیگنال دما از طریق کابل تک سیگنال به برد کنترل ریزپردازنده در واحد متراکم منتقل می کند. کمپرسور اینورتر شروع به شتاب گرفتن می کند تا جریان سیال مبرد لازم برای آن درخواست آزاد شود. هم زمان با کمپرسور، شیر انبساط الکترونیکی واقع در اواپراتور باز می شود و اجازه عبور سیال مبرد را می دهد. با بازگشت هوای اتاق به اواپراتور به طور فزاینده ای سرد تر و به دمای نقطه تنظیم مطلوب نزدیک تر می شود، دریچه بسته می شود و کمپرسور معکوس می شود و سرعت کاهش می یابد. این امکان وجود دارد زیرا سوپرهیت توسط دریچه روی اواپراتور کنترل می شود، قبل و بعد از آن ترموستات هایی وجود دارد که اختلاف دما را به طور مداوم اندازه گیری می کنند. هر چه دیفرانسیل بالا تر باشد، به طور خودکار روی 5 درجه سانتی گراد تنظیم می شود و سیال بیشتری آزاد می شود. هر چه دیفرانسیل کوچک تر باشد، سیال کم تری، جریان عبوری از اواپراتور کم تر می شود.

سپس شیر انبساط دو عملکرد دارد:

1) کنترل سرمایش یا گرمایش، تنظیم جریان سیال

2) به عنوان شیر برقی عمل می کند و باز و بسته می شود.

سپس کارمند دوم از راه می رسد و همان کار را انجام می دهد، دستگاه خود را روشن می کند، اما در دمای 22 درجه سانتی گراد. همه چیز هایی که در بالا توضیح داده شد دوباره تکرار می ‌شوند و با روشن شدن اولین دستگاه ادامه می ‌یابند. هر 20 ثانیه تمام اطلاعات، سیگنال‌ ها، در کنترل ریز پردازنده جمع ‌آوری می ‌شوند که سپس جریان متناسب را آزاد می ‌کند، اما اکنون به جای 1 اواپراتور، برای 2 اواپراتور کافی است و همیشه این گونه می شود، کمپرسور شتاب می گیرد و شیر بیشتر باز می شود یا کمپرسور کند می شود و شیر بیشتر بسته می شود.

خوب است بدانید که در فناوری سیستم VRF از کمپرسور های روتاری یا اسکرال اینورتر دار استفاده می شود، به همین علت نرخ جریان مبرد ورودی به لوله های کویل، می تواند متغیر باشد. این گونه کمپرسور، بر مبنای بار گرمایی جذب شده توسط یونیت های داخلی، مبرد مورد نیاز را پمپ می کند.

مزایای سیستم VRF

·        بازدهی بالا

·        تعداد یونیت های داخلی بالا

·        عدم نیاز به فضای موتورخانه

·        کنترل دقیق دما و آسایش بالا تر

·        طیف ظرفیتی گسترده (قابل استفاده در پروژه های کوچک و بزرگ)

·        قابلیت ایجاد گرمایش و سرمایش به صورت هم زمان در نوع خاصی از سیستم های VRF

خرید دستگاه VRF

به منظور مشاوره در خصوص انتخاب دستگاه VRF مناسب برای واحد مسکونی، اداری، تجاری و ... با شرکت مهتاب گستر تماس حاصل فرمایید.

تلفن: 66706377 و 66709528

همراه:  09127883721

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۷:۴۵ توسط:شرکت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده