تولید کننده برج خنک کننده تولید کننده برج خنک کننده .

تولید کننده برج خنک کننده

هواساز هایژنیک مهتاب گستر

آیا دستگاه هواساز (هوارسان) را می شناسید؟

در بسیاری از مراکز با استفاده از دستگاه هواساز یا همان هوارسان می توان تهویه مطبوعی را ایجاد نمایید. این دستگاه در مسیر مستقیمی با کانال هوا به کار می رود و از این طریق در فضا هوای مطبوعی به وجود می آید و دما و رطوبت مورد نظر را تأمین می شود.

ساختار هواساز راحت و ساده طراحی می شود، در این دستگاه فن و تعدادی فیلتر وجود دارند. همچنین توزیع هوای سرد و گرم با استفاده از این دستگاه صورت می گیرد و نحوه عملکرد این دستگاه بر اساس آب سرد و گرم تولید شده در دستگاه های مناسب است و با لوله کشی مناسب میزان هوای تولید شده به محیط وارد می شود.

اما هواساز هایژنیک چیست و چه کاربردی دارد؟

به طور کلی اگر بخواهیم هواساز ها را دسته بندی نماییم به دو نوع هواساز معمولی و هواساز هایژنیک دسته بندی می شوند. هواساز هایژنیک یا همان هواساز بهداشتی از نظر ساختاری به هواساز معمولی شبیه است با این تفاوت که برای پاک سازی 99.99 درصد هر نوع آلودگی هوای ورودی به محیط با فیلتراسیون مخصوص و نیز در زمان بندی پیشرفته تر ساخته می شود.

با توجه به خلوص بسیار بالای هوای خروجی هواساز های هایژنیک، به طور گسترده به عنوان هواساز بیمارستانی، آزمایشگاهی، داروسازی، اتاق تمیز صنایع غذایی و برخی از صنایع شیمیایی و هر نوع کاربردی که در آن انتقال آلاینده ‌های مانند ذرات معلق مواد آلرژی زا و بیماری ‌زا وجود داشته باشد استفاده و بهره برداری می شود.

مشخصات فنی و در هواساز هایژنیک

در یک هواساز هایژنیک همانند هر هواساز معمولی مجموعه تجهیزات عادی مانند کویل های گرمایشی و سرمایشی، انواع فن ها، سیستم های تنظیم رطوبت، کانال های هدایت هوا و تجهیزات فیلتراسیون دیده می ‌شود.

هر هواسازی از مرحله فیلتراسیون بهره می ‌برد، اما در هوارسان های هایژنیک این مرحله با دقت و حساسیت بسیار بالا تری مورد توجه قرار دارد. فیلتراسیون در هواساز هایژنیک دارای سه مرحله است، که عبارت است از:

مرحله اول در فیلتراسیون هواساز هایژنیک: عبور هوا از یک فیلتر فلزی مشبک و حذف مواد جامد درشت.

مرحله دوم فیلتراسیون هواساز هایژنیک: عبور هوا از یک فیلتر کیسه ای و پاک سازی تا ۹۵ درصد.

مرحله سوم فیلتراسیون هواساز هایژنیک: عبور هوا از فیلتر های مخصوص هپا و اولپا تا سطح نهایی پاک سازی و حذف ذرات با قطر 0.1 تا 0.3 میکرون.

ساخت تا طراحی انواع هواساز هایژنیک از آن جهت که این هواساز ها به جهت استفاده در انواع فضا های خاص با سطح بهداشتی بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرند، یک فعالیت صنعتی همراه با شرایط تخصصی ویژه ای می باشد. تخصصی که نمی توان آن را به راحتی در توانمندی های شرکت های عادی در امر تولید انواع هواساز ها پیدا کرد.

اجزای اصلی دستگاه هواساز هایژنیک

اجزا و قطعاتی که دستگاه هواساز هایژنیک را تشکیل می دهند، عبارت است از:

·        موتور و فن

از اصلی ترین اجزای سیستم های دستگاه هوارسان هایژنیک، موتور و فن می باشد. انواع فن های آکسیال، بکوارد، پلاگ فن در هواساز ها به کار می رود که هر کدام دارای قابلیت های خاصی است. تفاوت این فن ها در مواردی مانند مدل مکش یا دهش هوا، قدرت پرتاب باد، سر و صدا است.

·        بدنه هواساز و جنس آن

یکی از اجزای اصلی بدنه است که معمولا از ورق های فولاد گالوانیزه ساخته می شود و استراکچری که بدنه بر روی آن سوار می شود معمولا از جنس آلومینیوم است. البته در هوارسان های هایژنیک به دلایل فنی از فولاد ضد زنگ استنلس استیل استفاده می شود.

·        کانال و دمپر

این اجزا مهم ترین قسمت ها در کنترل دبی هوای خروجی از هواساز هایژنیک و انتقال آن به قسمت های مختلف هستند. دمپر ها معمولا از نوع تیغه ای بوده و با تغییر زاویه می توانند دبی و میزان هوا را در قسمت سرد و گرم کنترل کنند.

·        کویل گرمایشی

در این قسمت دقیقا بر خلاف قسمت قبلی، آب گرم از بویلر منتقل می شود و گرمایش صورت می گیرد.

·        کویل سرمایشی

بسته به نوع و ساختار مورد استفاده در دستگاه هوارسان، در این قسمت که شامل لوله هایی با شکل خاص است، مبرد و یا آب سرد شده ارسالی از چیلر یا کندانسینگ یونیت جریان می یابد و سرمایش و کاهش دما را صورت می دهد.

·        فیلتر های هواساز

فیلتر های قابل شستشو، هپا و اولپا از جنس بوروسیلیکات، فیلتر کربن فعال با قدرت جذب ذرات معلق ۰٫۳ تا ۱۲ میکرون اولین بخش از ورودی هوا به درون دستگاه، بخش فیلتر هواساز است.

در این بخش انواع غبار و ذرات گرفته شده و هوای ورودی تا حد زیادی بسته به نوع فیلتر پاک سازی و تصفیه می شود. از انواع این فیلتر ها می توان به پیش فیلتر های آلومینیومی قابل شستشو، فیلتر های کیسه ای و هپا اشاره کرد.

·        لامپ UV

در محیط های آزمایشگاهی، بیمارستانی و ... که لازم است علاوه بر پاک سازی آلاینده های موجود، جریان هوا را ضد عفونی هم کرد، اغلب از اشعه ماوراء بنفش استفاده می شود. لامپ UV به کار رفته در دستگاه می تواند به طور کامل ذرات میکروبی و ویروسی را پیش از ورود به محیط بهداشتی مورد نظر از بین ببرد.

·        تجهیزات و قطعات کنترل کننده

قطعات الکتریکی و مکانیکی شامل ترموستات یا سنسور جهت تنظیم دما، تنظیم کننده رطوبت، تجهیزات کنترل کننده سرعت حرکت هوا و ...

کاربرد دستگاه هواساز هایژنیک

پیشرفته ترین و مدرن ترین هواساز ها در بازار هواساز هایژنیک می باشد. این هواساز ها در شرکت های تولیدی متعددی همانند شرکت تولیدی و صنعتی مهتاب گستر، طبق استاندارد های روز دنیا به طور عمده برای عرضه به مشتریان آماده می شوند. این دستگاه ها را وقتی خریداری می کنیم باید بدانیم که در چه زمینه هایی کاربرد دارند و برای اندازه گیری چه عواملی مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد های این دستگاه ها را ذکر می نماییم که عبارت است از:

·        اندازه گیری دما

·        اندازه گیری رطوبت

·        اندازه گیری درجه تمیزی

·        اندازه گیری اختلاف فشار نسبی

تفاوت هواساز هایژنیک با دیگر هواساز ها

·        بهره مندی از سیستم فیلتراسیون با درصد بالا.

·        بهره گیری از تکنولوژی کاهش میکروارگانیزم ها.

·        ساختار و بدنه هواساز هایژنیک بر اساس اصول استاندارد محیط های استریل طراحی و ساخته می شوند.

·   عایق صدایی هایژنیک در هواساز تعبیه شده تا صدای حاصل از حرکت هوا را ضمن انتقال به سیستم کانال کشی به حداقل برساند.

·   قطعات و قسمت های هواساز هایژنیک دارای سطحی سیقلی بوده تا از جذب رطوبت و رشد میکرو ارگانیزم ها جلوگیری بهم رساند.

در واقع می توان گفت که دستگاه های هواساز هایژنیک با در نظر گرفتن میزان هوای فیلتر شده مورد نیاز، میزان دبی، میزان فشار مثبت و اگزاست فن و شرایط محیطی اختصاصی محاسبه، طراحی و ساخته می شود. استفاده از هواساز هایژنیک طراحی شده مختص به شرایط محیطی شما توسط کادر مهندسی شرکت مهتاب گستر نه تنها می تواند تضمین کننده مطبوع ترین هوای محیطی در محیط استریل شما باشد بلکه می تواند در مسیر کاهش میزان مصرف انرژی حاصل از عملکرد این دستگاه ها موفق واقع شود..

خرید هواساز هایژنیک از شرکت مهتاب گستر

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هواساز هایژنیک و همچنین اطلاع از قیمت هواساز هایژنیک به وب سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

سپاس از سایت یو آپلود


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۳:۱۴ توسط:شرکت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده