تولید کننده برج خنک کننده تولید کننده برج خنک کننده .

تولید کننده برج خنک کننده

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت

داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی یکی از پر استفاده ترین سیستم جهت تهویه مطبوع است که از دو بخش کندانسور و هواساز تشکیل شده است. که این دو بخش به ‌وسیله‌ تعدادی لوله‌ مسی به هم متصل شده‌اند.

در سال ‌های اخیر جهت تهویه‌ هوا در ساختمان ها از دستگاه های مختلفی بهره می‌ گیرند که هر کدام شان به نوعی عیوب و محسنات مخصوص خودشان را دارند، افرادی که خریداران این تجهیزات هستند می ‌توانند با یاری گرفتن از افراد دارای تخصص در این امر و با آگاهی از ویژگی ‌های خاص هر کدام انتخاب مناسبی داشته باشند.

معمولا داکت اسپلیت ‌ها را از نظر نوع نیرو محرکه کمپرسور به دو دسته اینورتر و معمولی تقسیم ‌بندی می ‌شوند.

منظور از اینورتور استفاده از فناوری دور متغیر است که در آن ها تفاوت دارد. بزرگ ترین اختلاف بین داکت اسپلیت اینورتور با معمولی در سرعت متغیر آن است که در نوع معمولی این سرعت ثابت است. مدل اینورتر داکت اسپلیت مزیت های ویژه ای دارد. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        صدای کم ‌تر

·        عمر‌ مفید بیشتر

·        مقرون به صرفه ‌تر بودن

·        سرمایش و گرمایش سریع ‌تر

·        و ...

نحوه سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت چگونه است؟

سرمایش و گرمایش در داکت اسپلیت ها توسط دستگاه هواساز با مکش هوای درونی انجام می شود. عملکرد داکت اسپلیت در حالت سرمایش مشابه کولر گازی می باشد .

داکت اسپلیت جهت تولید سرما با استفاده از عبور از اجزای چرخه ای مثل کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور و تغییر فاز مبرد هوای عبوری از روی کویل اواپراتور را سرد کرده و آن را به تهویه شونده تحویل می دهد .در این حالت منبع انرژی دستگاه الکتریسیته است .

در حالت گرمایش هم به کمک کویل تعبیه شده در دستگاه و جریان آب گرم عبوری از داخل کویل، هوای عبوری از روی کویل را گرم می کند و آن را به فضای تهویه شونده تحویل می دهد. در این حالت آب گرم عبوری از کویل توسط پکیج یا موتورخانه تأمین شده و منبع انرژی دستگاه گاز می باشد. در این حالت دستگاه همانند فن کویل کار می کند.

اجزا و قطعات داکت اسپلیت

داکت اسپلیت از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که اصلی ترین بخش های آن شامل یونیت داخلی، یونیت خارجی، لوله های مسی، کانال ها، دریچه های ورورد هوا به محیط مورد نظر و ترموستات دیواری است.

ترموستات: تنظیم دما ، سرعت کارکرد فن و ... توسط ترموستات دیواری کنترل می شود.

دریچه ها: در انتهای کانال ها دریچه هایی تعبیه شده اند و هوای سرد شده یا گرم شده را به اتاق انتقال می دهند.

لوله مسی: این لوله یونیت داخلی و خارجی را به هم متصل می کند. (گاز مبرد خنک شده از طریق این لوله به یونیت داخلی می رود )

یونیت خارجی: یونیت خارجی یا کندانسور در بیرون ساختمان و در فضای باز نصب می شود. (در فرآبند سرمایش، گاز مبرد توسط کمپرسور در این یونیت خنک می شود)

کانال ها: کانال ها به صورت گرد یا چهارگوش می باشند و یونیت داخلی را به دریچه ها متصل می کند. (هوای سرد شده را از یونیت داخلی به سمت دریچه و فضای مورد نظر هدایت می کند)

یونیت داخلی: یونیت داخلی یا هواساز در داخل ساختمان و معمولا در زیر سقف کاذب قرار می گیرد. (هوای موجود در یونیت داخلی توسط فرآیند تبادل حرارتی با گاز مبرد خنک می شود)

ویژگی ها داکت اسپلیت

·        راه اندازی این اسپلیت ها بعد از نصب بسیار راحت است.

·        این کولر ها هوای تازه و اکسیژن کافی برای واحد های آپارتمانی فراهم می کنند.

·        این سیستم نیازی به سرویس های دوره ای ندارد و به راحتی قابل نگهداری است.

·        کیفیت هوایی که از این دستگاه خارج می شود نسبت به دستگاه های دیگر بالا تر است.

·        داکت اسپلیت را می توان با توجه به سرد ترین و یا گرم ترین مناطق کشور طراحی کرد.

·        این دستگاه با فیلتراسیون هوا سبب کاهش رطوبت فضا شده و آلودگی را کاهش می دهد.

·        گرما و سرما به طور یک نواخت از طریق کانال به فضا های مختلف ساختمان هدایت می شود.

·   این سیستم قابلیت استفاده از هوای برگشت را دارا می باشد که این امر راندمان دستگاه را بالا برده و موجب می شود سوخت کم تری مصرف شود.

نحوه نصب داکت اسپلیت

از دهانه خروجی هواساز یا همان یونیت داخلی در سقف کاذب کانال کشی انجام شده و در هر قسمتی که نیاز باشد دریچه ای تعبیه می شود و متناسب با هر فصل هوای سرد یا گرم خارج می شود.

برای تولید هوای گرم یک کویل آب گرم جلوی دستگاه یا پشت دستگاه قرار می گیرد. کویل آب گرم که یک کویل مسی مارپیچ 2 ردیفه یا 3 ردیفه می باشد، آب گرم داخل آن می شود و همان فن هوا ساز این بار هوا را از روی آن عبور می دهد. گرمای آب را می گیرد و تبدیل به هوای گرم می کند و آن را به فضا های موردنیاز ارسال می کند. می توان تولید گرما از طریق معکوس کردن سیکل تبرید را اضافه کرد.

این سیستم دارای مکش و دهش با کانال می باشد که عموماً مکش آن پشت دستگاه می باشد. این مکش سبب می شود که چرخش هوا در سرما و گرما در محیط کامل صورت بگیرد و سریع تر محیط را به دمای یکنواخت می رساند. بهترین مکان برای دریچه مکش 70 سانتی متر تا یک متر از زمین می باشد.

راهنمای خرید داکت اسپلیت

در فرایند خرید داکت اسپلیت نکات بسیار مهمی را باید رعایت کرد. نوع برند، قابلیت‌ های آن و امکانات مورد نظر خریدار در اولویت انتخاب دستگاه قرار دارند. برای خرید داکت اسپلبت نمی ‌توان صرفا به بازار مراجعه کرده و بصورت اتفاقی دستگاهی را انتخاب کرد.

موضوع بعدی ظرفیت دستگاه بوده که باید متناسب با متراژ محل نصب، موقعیت و کاربری محل انتخاب کرد. اگر دستگاهی با ظرفیت کم انتخاب شود، سیستم بازدهی کافی نداشته و همچنین اگر بیشتر از ظرفیت محل نصب باشد که مصرف انرژی و مشکلات بعدی را به دنبال دارد.

مصرف انرژی، یکی از مهم ترین ابعاد خرید یک محصول الکترونیکی است و نمی توان یک دستگاه را بدون بررسی بازدهی و مصرف انرژی آن خریداری کرد. بنابراین باید محصولی را خریداری کرد که با توجه به بازدهی آن، مصرف انرژی متناسبی دارد. هر چه میزان مصرف انرژی آن در مقایسه با خروجی کم تر باشد، ارزش خرید آن بالا تر می ‌رود.

انواع برند های داکت اسپلیت

شرکت های تولید‌کننده سیستم‌ های سرمایش و گرمایش بزرگ دنیا، در زمینه تولید داکت اسپلیت نیز وارد شده و با هم در رقابت هستند. نمی ‌توان گفت که کدام یک بهترین است زیرا رقابت سختی بین آن ها است. هر شرکت به دنبال نوآوری ‌های جدید تر در محصولات خود می ‌باشد. به جرات می‌ توان گفت که داکت اسپلیت جزء زیر ساخت هر ساختمانی محسوب می ‌شود.

خرید داکت اسپلیت از شرکت مهتاب گستر

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص داکت اسپلیت و نحوه تولید آن و همچنین اطلاع از قیمت داکت اسپلیت به وب سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۳:۴۸ توسط:شرکت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده