توليد كننده برج خنك كننده توليد كننده برج خنك كننده .

توليد كننده برج خنك كننده

در مورد سيستم VRFبيشتر بدانيد!

سيستمVRFچيست و چگونه كار مي كند؟

آيا مي دانيد سيستم VRF چيست؟ اين سيستم چگونه كار مي كند؟ VRF مخفف Variable Refrigerant Flow  است و به اصطلاح به معني جريان مبرد متغير مي باشد كه به توانايي يك سيستم HVAC براي كنترل ميزان جريان مبرد به واحد هاي داخلي/ اواپراتور ها اشاره دارد كه مي تواند داراي ظرفيت ها و پيكربندي هاي مختلف باشد. وظيفه اصلي سيستم VRF كنترل، سرمايش و گرمايش هم زمان در مناطق مختلف با بازيابي گرما از يك منطقه به منطقه ديگر مي باشد.

سيستم VRF بسته به ميزان بار برودت يا حرارت مورد نياز داراي يك زون كه شامل يك يا چندين يونيت خارجي كه به هم متصل مي شود داراي يك يا چندين يونيت داخلي است كه با توجه به شركت سازنده و ظرفيت دستگاه ها تا ۶۴ عدد يونيت داخلي را مي توان به يك زون متصل كرد. يونيت هاي داخلي دستگاه ها بسته به سليقه مشتري و معماري ساختمان انتخاب مي شوند يونيت هاي داخلي انواع مختلف دارند اعم از ديواري كه پنل ان به لحاظ ظاهري شبيه پنل اسپليت است سقفي توكار كه داراي كانال مكش و دهش مي باشد و كاستي نيز سقفي است و بدون كانال مي باشد.

تنوع مدل ها در انتخاب يونيت خارجي زياد است بعضي از مدل ها داراي ريموت كنترل مي باشند كه مي توان تنظيمات را با ريموت وارد كرد و در بعضي از مدل ها با اسنفاده از كنترلر ديواري كه به نوعي وظيفه ترموستات را نيز دارد مي توان اقدام به كنترل دستگاه و مشاهده وضعيت كاركرد نمود و حتي مي توان چندين يونيت كه در يك سالن قرار دارند را نيز به يك ريموت متصل كرد. يونيت خارجي و داخلي توسط لوله مسي و تعدادي زيادي ادوات و تجهيزات خاص كه براي انشعاب گرفتن و هدايت بهتر و كافي مبرد مي باشد به يك ديگر متصل مي شوند در سيستم VRV با رعايت استاندارد ها و اصول ابلاغ شده از سمت شركت سازنده تا ۹۰ متر لوله كشي عمودي و تا ۱۰۰۰ متر لوله كشي كلي مي توان داشت البته اين اعداد براي برند هاي مختلف متغير مي باشد.

سيستم VRF چگونه كار مي كند؟

سيستم VRF متشكل از يك واحد متراكم كننده و اواپراتور در انواع مختلف، كه به مجموعه اي از اتاق هاي خدمات رساني مي كنند. تصور كنيد صبح زود در يك روز گرم، در يكي از ادارات اولين كارمند از راه مي رسد و كنترل از راه دور دستگاه را در اتاقش روي 23 درجه سانتي گراد تنظيم مي كند. سپس اين سيگنال دما از طريق كابل تك سيگنال به برد كنترل ريزپردازنده در واحد متراكم منتقل مي كند. كمپرسور اينورتر شروع به شتاب گرفتن مي كند تا جريان سيال مبرد لازم براي آن درخواست آزاد شود. هم زمان با كمپرسور، شير انبساط الكترونيكي واقع در اواپراتور باز مي شود و اجازه عبور سيال مبرد را مي دهد. با بازگشت هواي اتاق به اواپراتور به طور فزاينده اي سرد تر و به دماي نقطه تنظيم مطلوب نزديك تر مي شود، دريچه بسته مي شود و كمپرسور معكوس مي شود و سرعت كاهش مي يابد. اين امكان وجود دارد زيرا سوپرهيت توسط دريچه روي اواپراتور كنترل مي شود، قبل و بعد از آن ترموستات هايي وجود دارد كه اختلاف دما را به طور مداوم اندازه گيري مي كنند. هر چه ديفرانسيل بالا تر باشد، به طور خودكار روي 5 درجه سانتي گراد تنظيم مي شود و سيال بيشتري آزاد مي شود. هر چه ديفرانسيل كوچك تر باشد، سيال كم تري، جريان عبوري از اواپراتور كم تر مي شود.

سپس شير انبساط دو عملكرد دارد:

1) كنترل سرمايش يا گرمايش، تنظيم جريان سيال

2) به عنوان شير برقي عمل مي كند و باز و بسته مي شود.

سپس كارمند دوم از راه مي رسد و همان كار را انجام مي دهد، دستگاه خود را روشن مي كند، اما در دماي 22 درجه سانتي گراد. همه چيز هايي كه در بالا توضيح داده شد دوباره تكرار مي ‌شوند و با روشن شدن اولين دستگاه ادامه مي ‌يابند. هر 20 ثانيه تمام اطلاعات، سيگنال‌ ها، در كنترل ريز پردازنده جمع ‌آوري مي ‌شوند كه سپس جريان متناسب را آزاد مي ‌كند، اما اكنون به جاي 1 اواپراتور، براي 2 اواپراتور كافي است و هميشه اين گونه مي شود، كمپرسور شتاب مي گيرد و شير بيشتر باز مي شود يا كمپرسور كند مي شود و شير بيشتر بسته مي شود.

خوب است بدانيد كه در فناوري سيستم VRF از كمپرسور هاي روتاري يا اسكرال اينورتر دار استفاده مي شود، به همين علت نرخ جريان مبرد ورودي به لوله هاي كويل، مي تواند متغير باشد. اين گونه كمپرسور، بر مبناي بار گرمايي جذب شده توسط يونيت هاي داخلي، مبرد مورد نياز را پمپ مي كند.

مزاياي سيستم VRF

·        بازدهي بالا

·        تعداد يونيت هاي داخلي بالا

·        عدم نياز به فضاي موتورخانه

·        كنترل دقيق دما و آسايش بالا تر

·        طيف ظرفيتي گسترده (قابل استفاده در پروژه هاي كوچك و بزرگ)

·        قابليت ايجاد گرمايش و سرمايش به صورت هم زمان در نوع خاصي از سيستم هاي VRF

خريد دستگاه VRF

به منظور مشاوره در خصوص انتخاب دستگاه VRF مناسب براي واحد مسكوني، اداري، تجاري و ... با شركت مهتاب گستر تماس حاصل فرماييد.

تلفن: 66706377 و 66709528

همراه:  09127883721

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۷:۴۵ توسط:شركت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)