توليد كننده برج خنك كننده توليد كننده برج خنك كننده .

توليد كننده برج خنك كننده

هواساز هايژنيك مهتاب گستر

آيا دستگاه هواساز (هوارسان) را مي شناسيد؟

در بسياري از مراكز با استفاده از دستگاه هواساز يا همان هوارسان مي توان تهويه مطبوعي را ايجاد نماييد. اين دستگاه در مسير مستقيمي با كانال هوا به كار مي رود و از اين طريق در فضا هواي مطبوعي به وجود مي آيد و دما و رطوبت مورد نظر را تأمين مي شود.

ساختار هواساز راحت و ساده طراحي مي شود، در اين دستگاه فن و تعدادي فيلتر وجود دارند. همچنين توزيع هواي سرد و گرم با استفاده از اين دستگاه صورت مي گيرد و نحوه عملكرد اين دستگاه بر اساس آب سرد و گرم توليد شده در دستگاه هاي مناسب است و با لوله كشي مناسب ميزان هواي توليد شده به محيط وارد مي شود.

اما هواساز هايژنيك چيست و چه كاربردي دارد؟

به طور كلي اگر بخواهيم هواساز ها را دسته بندي نماييم به دو نوع هواساز معمولي و هواساز هايژنيك دسته بندي مي شوند. هواساز هايژنيك يا همان هواساز بهداشتي از نظر ساختاري به هواساز معمولي شبيه است با اين تفاوت كه براي پاك سازي 99.99 درصد هر نوع آلودگي هواي ورودي به محيط با فيلتراسيون مخصوص و نيز در زمان بندي پيشرفته تر ساخته مي شود.

با توجه به خلوص بسيار بالاي هواي خروجي هواساز هاي هايژنيك، به طور گسترده به عنوان هواساز بيمارستاني، آزمايشگاهي، داروسازي، اتاق تميز صنايع غذايي و برخي از صنايع شيميايي و هر نوع كاربردي كه در آن انتقال آلاينده ‌هاي مانند ذرات معلق مواد آلرژي زا و بيماري ‌زا وجود داشته باشد استفاده و بهره برداري مي شود.

مشخصات فني و در هواساز هايژنيك

در يك هواساز هايژنيك همانند هر هواساز معمولي مجموعه تجهيزات عادي مانند كويل هاي گرمايشي و سرمايشي، انواع فن ها، سيستم هاي تنظيم رطوبت، كانال هاي هدايت هوا و تجهيزات فيلتراسيون ديده مي ‌شود.

هر هواسازي از مرحله فيلتراسيون بهره مي ‌برد، اما در هوارسان هاي هايژنيك اين مرحله با دقت و حساسيت بسيار بالا تري مورد توجه قرار دارد. فيلتراسيون در هواساز هايژنيك داراي سه مرحله است، كه عبارت است از:

مرحله اول در فيلتراسيون هواساز هايژنيك: عبور هوا از يك فيلتر فلزي مشبك و حذف مواد جامد درشت.

مرحله دوم فيلتراسيون هواساز هايژنيك: عبور هوا از يك فيلتر كيسه اي و پاك سازي تا ۹۵ درصد.

مرحله سوم فيلتراسيون هواساز هايژنيك: عبور هوا از فيلتر هاي مخصوص هپا و اولپا تا سطح نهايي پاك سازي و حذف ذرات با قطر 0.1 تا 0.3 ميكرون.

ساخت تا طراحي انواع هواساز هايژنيك از آن جهت كه اين هواساز ها به جهت استفاده در انواع فضا هاي خاص با سطح بهداشتي بسيار بالا مورد استفاده قرار مي گيرند، يك فعاليت صنعتي همراه با شرايط تخصصي ويژه اي مي باشد. تخصصي كه نمي توان آن را به راحتي در توانمندي هاي شركت هاي عادي در امر توليد انواع هواساز ها پيدا كرد.

اجزاي اصلي دستگاه هواساز هايژنيك

اجزا و قطعاتي كه دستگاه هواساز هايژنيك را تشكيل مي دهند، عبارت است از:

·        موتور و فن

از اصلي ترين اجزاي سيستم هاي دستگاه هوارسان هايژنيك، موتور و فن مي باشد. انواع فن هاي آكسيال، بكوارد، پلاگ فن در هواساز ها به كار مي رود كه هر كدام داراي قابليت هاي خاصي است. تفاوت اين فن ها در مواردي مانند مدل مكش يا دهش هوا، قدرت پرتاب باد، سر و صدا است.

·        بدنه هواساز و جنس آن

يكي از اجزاي اصلي بدنه است كه معمولا از ورق هاي فولاد گالوانيزه ساخته مي شود و استراكچري كه بدنه بر روي آن سوار مي شود معمولا از جنس آلومينيوم است. البته در هوارسان هاي هايژنيك به دلايل فني از فولاد ضد زنگ استنلس استيل استفاده مي شود.

·        كانال و دمپر

اين اجزا مهم ترين قسمت ها در كنترل دبي هواي خروجي از هواساز هايژنيك و انتقال آن به قسمت هاي مختلف هستند. دمپر ها معمولا از نوع تيغه اي بوده و با تغيير زاويه مي توانند دبي و ميزان هوا را در قسمت سرد و گرم كنترل كنند.

·        كويل گرمايشي

در اين قسمت دقيقا بر خلاف قسمت قبلي، آب گرم از بويلر منتقل مي شود و گرمايش صورت مي گيرد.

·        كويل سرمايشي

بسته به نوع و ساختار مورد استفاده در دستگاه هوارسان، در اين قسمت كه شامل لوله هايي با شكل خاص است، مبرد و يا آب سرد شده ارسالي از چيلر يا كندانسينگ يونيت جريان مي يابد و سرمايش و كاهش دما را صورت مي دهد.

·        فيلتر هاي هواساز

فيلتر هاي قابل شستشو، هپا و اولپا از جنس بوروسيليكات، فيلتر كربن فعال با قدرت جذب ذرات معلق ۰٫۳ تا ۱۲ ميكرون اولين بخش از ورودي هوا به درون دستگاه، بخش فيلتر هواساز است.

در اين بخش انواع غبار و ذرات گرفته شده و هواي ورودي تا حد زيادي بسته به نوع فيلتر پاك سازي و تصفيه مي شود. از انواع اين فيلتر ها مي توان به پيش فيلتر هاي آلومينيومي قابل شستشو، فيلتر هاي كيسه اي و هپا اشاره كرد.

·        لامپ UV

در محيط هاي آزمايشگاهي، بيمارستاني و ... كه لازم است علاوه بر پاك سازي آلاينده هاي موجود، جريان هوا را ضد عفوني هم كرد، اغلب از اشعه ماوراء بنفش استفاده مي شود. لامپ UV به كار رفته در دستگاه مي تواند به طور كامل ذرات ميكروبي و ويروسي را پيش از ورود به محيط بهداشتي مورد نظر از بين ببرد.

·        تجهيزات و قطعات كنترل كننده

قطعات الكتريكي و مكانيكي شامل ترموستات يا سنسور جهت تنظيم دما، تنظيم كننده رطوبت، تجهيزات كنترل كننده سرعت حركت هوا و ...

كاربرد دستگاه هواساز هايژنيك

پيشرفته ترين و مدرن ترين هواساز ها در بازار هواساز هايژنيك مي باشد. اين هواساز ها در شركت هاي توليدي متعددي همانند شركت توليدي و صنعتي مهتاب گستر، طبق استاندارد هاي روز دنيا به طور عمده براي عرضه به مشتريان آماده مي شوند. اين دستگاه ها را وقتي خريداري مي كنيم بايد بدانيم كه در چه زمينه هايي كاربرد دارند و براي اندازه گيري چه عواملي مورد استفاده قرار مي گيرند. كاربرد هاي اين دستگاه ها را ذكر مي نماييم كه عبارت است از:

·        اندازه گيري دما

·        اندازه گيري رطوبت

·        اندازه گيري درجه تميزي

·        اندازه گيري اختلاف فشار نسبي

تفاوت هواساز هايژنيك با ديگر هواساز ها

·        بهره مندي از سيستم فيلتراسيون با درصد بالا.

·        بهره گيري از تكنولوژي كاهش ميكروارگانيزم ها.

·        ساختار و بدنه هواساز هايژنيك بر اساس اصول استاندارد محيط هاي استريل طراحي و ساخته مي شوند.

·   عايق صدايي هايژنيك در هواساز تعبيه شده تا صداي حاصل از حركت هوا را ضمن انتقال به سيستم كانال كشي به حداقل برساند.

·   قطعات و قسمت هاي هواساز هايژنيك داراي سطحي سيقلي بوده تا از جذب رطوبت و رشد ميكرو ارگانيزم ها جلوگيري بهم رساند.

در واقع مي توان گفت كه دستگاه هاي هواساز هايژنيك با در نظر گرفتن ميزان هواي فيلتر شده مورد نياز، ميزان دبي، ميزان فشار مثبت و اگزاست فن و شرايط محيطي اختصاصي محاسبه، طراحي و ساخته مي شود. استفاده از هواساز هايژنيك طراحي شده مختص به شرايط محيطي شما توسط كادر مهندسي شركت مهتاب گستر نه تنها مي تواند تضمين كننده مطبوع ترين هواي محيطي در محيط استريل شما باشد بلكه مي تواند در مسير كاهش ميزان مصرف انرژي حاصل از عملكرد اين دستگاه ها موفق واقع شود..

خريد هواساز هايژنيك از شركت مهتاب گستر

جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص هواساز هايژنيك و همچنين اطلاع از قيمت هواساز هايژنيك به وب سايت مهتاب گستر مراجعه نماييد.

سپاس از سايت يو آپلود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۳:۱۴ توسط:شركت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)