توليد كننده برج خنك كننده توليد كننده برج خنك كننده .

توليد كننده برج خنك كننده

داكت اسپليت چيست؟

داكت اسپليت

داكت اسپليت يا اسپليت كانالي يكي از پر استفاده ترين سيستم جهت تهويه مطبوع است كه از دو بخش كندانسور و هواساز تشكيل شده است. كه اين دو بخش به ‌وسيله‌ تعدادي لوله‌ مسي به هم متصل شده‌اند.

در سال ‌هاي اخير جهت تهويه‌ هوا در ساختمان ها از دستگاه هاي مختلفي بهره مي‌ گيرند كه هر كدام شان به نوعي عيوب و محسنات مخصوص خودشان را دارند، افرادي كه خريداران اين تجهيزات هستند مي ‌توانند با ياري گرفتن از افراد داراي تخصص در اين امر و با آگاهي از ويژگي ‌هاي خاص هر كدام انتخاب مناسبي داشته باشند.

معمولا داكت اسپليت ‌ها را از نظر نوع نيرو محركه كمپرسور به دو دسته اينورتر و معمولي تقسيم ‌بندي مي ‌شوند.

منظور از اينورتور استفاده از فناوري دور متغير است كه در آن ها تفاوت دارد. بزرگ ترين اختلاف بين داكت اسپليت اينورتور با معمولي در سرعت متغير آن است كه در نوع معمولي اين سرعت ثابت است. مدل اينورتر داكت اسپليت مزيت هاي ويژه اي دارد. براي مثال مي توان به موارد زير اشاره كرد:

·        صداي كم ‌تر

·        عمر‌ مفيد بيشتر

·        مقرون به صرفه ‌تر بودن

·        سرمايش و گرمايش سريع ‌تر

·        و ...

نحوه سرمايش و گرمايش داكت اسپليت چگونه است؟

سرمايش و گرمايش در داكت اسپليت ها توسط دستگاه هواساز با مكش هواي دروني انجام مي شود. عملكرد داكت اسپليت در حالت سرمايش مشابه كولر گازي مي باشد .

داكت اسپليت جهت توليد سرما با استفاده از عبور از اجزاي چرخه اي مثل كمپرسور، كندانسور، شير انبساط و اواپراتور و تغيير فاز مبرد هواي عبوري از روي كويل اواپراتور را سرد كرده و آن را به تهويه شونده تحويل مي دهد .در اين حالت منبع انرژي دستگاه الكتريسيته است .

در حالت گرمايش هم به كمك كويل تعبيه شده در دستگاه و جريان آب گرم عبوري از داخل كويل، هواي عبوري از روي كويل را گرم مي كند و آن را به فضاي تهويه شونده تحويل مي دهد. در اين حالت آب گرم عبوري از كويل توسط پكيج يا موتورخانه تأمين شده و منبع انرژي دستگاه گاز مي باشد. در اين حالت دستگاه همانند فن كويل كار مي كند.

اجزا و قطعات داكت اسپليت

داكت اسپليت از اجزاي مختلفي تشكيل شده اند كه اصلي ترين بخش هاي آن شامل يونيت داخلي، يونيت خارجي، لوله هاي مسي، كانال ها، دريچه هاي ورورد هوا به محيط مورد نظر و ترموستات ديواري است.

ترموستات: تنظيم دما ، سرعت كاركرد فن و ... توسط ترموستات ديواري كنترل مي شود.

دريچه ها: در انتهاي كانال ها دريچه هايي تعبيه شده اند و هواي سرد شده يا گرم شده را به اتاق انتقال مي دهند.

لوله مسي: اين لوله يونيت داخلي و خارجي را به هم متصل مي كند. (گاز مبرد خنك شده از طريق اين لوله به يونيت داخلي مي رود )

يونيت خارجي: يونيت خارجي يا كندانسور در بيرون ساختمان و در فضاي باز نصب مي شود. (در فرآبند سرمايش، گاز مبرد توسط كمپرسور در اين يونيت خنك مي شود)

كانال ها: كانال ها به صورت گرد يا چهارگوش مي باشند و يونيت داخلي را به دريچه ها متصل مي كند. (هواي سرد شده را از يونيت داخلي به سمت دريچه و فضاي مورد نظر هدايت مي كند)

يونيت داخلي: يونيت داخلي يا هواساز در داخل ساختمان و معمولا در زير سقف كاذب قرار مي گيرد. (هواي موجود در يونيت داخلي توسط فرآيند تبادل حرارتي با گاز مبرد خنك مي شود)

ويژگي ها داكت اسپليت

·        راه اندازي اين اسپليت ها بعد از نصب بسيار راحت است.

·        اين كولر ها هواي تازه و اكسيژن كافي براي واحد هاي آپارتماني فراهم مي كنند.

·        اين سيستم نيازي به سرويس هاي دوره اي ندارد و به راحتي قابل نگهداري است.

·        كيفيت هوايي كه از اين دستگاه خارج مي شود نسبت به دستگاه هاي ديگر بالا تر است.

·        داكت اسپليت را مي توان با توجه به سرد ترين و يا گرم ترين مناطق كشور طراحي كرد.

·        اين دستگاه با فيلتراسيون هوا سبب كاهش رطوبت فضا شده و آلودگي را كاهش مي دهد.

·        گرما و سرما به طور يك نواخت از طريق كانال به فضا هاي مختلف ساختمان هدايت مي شود.

·   اين سيستم قابليت استفاده از هواي برگشت را دارا مي باشد كه اين امر راندمان دستگاه را بالا برده و موجب مي شود سوخت كم تري مصرف شود.

نحوه نصب داكت اسپليت

از دهانه خروجي هواساز يا همان يونيت داخلي در سقف كاذب كانال كشي انجام شده و در هر قسمتي كه نياز باشد دريچه اي تعبيه مي شود و متناسب با هر فصل هواي سرد يا گرم خارج مي شود.

براي توليد هواي گرم يك كويل آب گرم جلوي دستگاه يا پشت دستگاه قرار مي گيرد. كويل آب گرم كه يك كويل مسي مارپيچ 2 رديفه يا 3 رديفه مي باشد، آب گرم داخل آن مي شود و همان فن هوا ساز اين بار هوا را از روي آن عبور مي دهد. گرماي آب را مي گيرد و تبديل به هواي گرم مي كند و آن را به فضا هاي موردنياز ارسال مي كند. مي توان توليد گرما از طريق معكوس كردن سيكل تبريد را اضافه كرد.

اين سيستم داراي مكش و دهش با كانال مي باشد كه عموماً مكش آن پشت دستگاه مي باشد. اين مكش سبب مي شود كه چرخش هوا در سرما و گرما در محيط كامل صورت بگيرد و سريع تر محيط را به دماي يكنواخت مي رساند. بهترين مكان براي دريچه مكش 70 سانتي متر تا يك متر از زمين مي باشد.

راهنماي خريد داكت اسپليت

در فرايند خريد داكت اسپليت نكات بسيار مهمي را بايد رعايت كرد. نوع برند، قابليت‌ هاي آن و امكانات مورد نظر خريدار در اولويت انتخاب دستگاه قرار دارند. براي خريد داكت اسپلبت نمي ‌توان صرفا به بازار مراجعه كرده و بصورت اتفاقي دستگاهي را انتخاب كرد.

موضوع بعدي ظرفيت دستگاه بوده كه بايد متناسب با متراژ محل نصب، موقعيت و كاربري محل انتخاب كرد. اگر دستگاهي با ظرفيت كم انتخاب شود، سيستم بازدهي كافي نداشته و همچنين اگر بيشتر از ظرفيت محل نصب باشد كه مصرف انرژي و مشكلات بعدي را به دنبال دارد.

مصرف انرژي، يكي از مهم ترين ابعاد خريد يك محصول الكترونيكي است و نمي توان يك دستگاه را بدون بررسي بازدهي و مصرف انرژي آن خريداري كرد. بنابراين بايد محصولي را خريداري كرد كه با توجه به بازدهي آن، مصرف انرژي متناسبي دارد. هر چه ميزان مصرف انرژي آن در مقايسه با خروجي كم تر باشد، ارزش خريد آن بالا تر مي ‌رود.

انواع برند هاي داكت اسپليت

شركت هاي توليد‌كننده سيستم‌ هاي سرمايش و گرمايش بزرگ دنيا، در زمينه توليد داكت اسپليت نيز وارد شده و با هم در رقابت هستند. نمي ‌توان گفت كه كدام يك بهترين است زيرا رقابت سختي بين آن ها است. هر شركت به دنبال نوآوري ‌هاي جديد تر در محصولات خود مي ‌باشد. به جرات مي‌ توان گفت كه داكت اسپليت جزء زير ساخت هر ساختماني محسوب مي ‌شود.

خريد داكت اسپليت از شركت مهتاب گستر

جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص داكت اسپليت و نحوه توليد آن و همچنين اطلاع از قيمت داكت اسپليت به وب سايت مهتاب گستر مراجعه نماييد.

براي ثبت سفارش با ما در تماس باشيد: 09127883721 – 66706377 – 66709528


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۳:۴۸ توسط:شركت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)